söndag 13 december 2009

Ny osmaklig mat?

Yoda äter den nya maten från vom og hundemat med mycket lite engagemang. Jag tog varianten utan lax. Ett misstag. För den med lax var mycket populär. Den andra inte lika. Första gången i världshistorien har det hänt att min hund lämnat mat! (ja, förutom innan han kastrerades och hade fri tillgång eftersom han åt dåligt) Han verkar tycka den är ungefär lika god som squash. Han äter det iofs, men han kämpar verkligen med det, det är inte gott, men det ska ätas ändå så ingen annan kan äta det, typ. Köpte bara två korvar, men ska pröva laxvarianten sen tror jag.

Annat gott jag köpte till honom igår var torkade fiskar. De åt han med god aptit kan jag säga. Luktade fruktansvärt gjorde de, så nu är de i dubbla påsar.. Uäck! I hundnosar luktar de himmelriket dock.

3 kommentarer:

Per T sa...

Funderar på VoH också men har inte hittat det här i Götet. Går det att beställa någonstans kanske?

Ida Eklöf sa...

När jag pratade med killen i montern så hade första återförsäljaren i Sverige börjat med det för 3 veckor sen och den svenska hemsidan var inte uppe ännu. Jag vet var man kan köpa det i sthlms-området, men det hjälper ju inte dig ;) Det skulle komma upp en lista på återförsäljare där men inte gjort det ännu. Kanske kommer i veckan.

Malin sa...

Hm, Ella gillade inte den med lax heller - allt gick ned men det var tveksamt och ständigt frågan "SKA jag äta det här, matte?". Hör av dig om du vill ha, men köpte bara en korv så det är inte så mycket...