torsdag 10 december 2009

torsdagsträning.

Igår tog jag mig äntligen iväg för att träna i Älvsjögaraget med Sandra, Angelica, Malin och Anna med respektive hundar. Hade fokus på slalomträning med Yoda, det gick bra och jag vet nu vad jag behöver fokusera mer på. Kan säga att pälstussen på pinne var omåttligt populär, den slets bort från pinnen och till slut så försökte Yoda svälja den. Vid närmare granskning såg jag att det var äkta päls. Det ska vara äkta vara åt herrn, några fuskpälsar duger icke! Någon som har en kanin eller mink att skänka bort? Gärna död och flådd.. ;) Fast enklast är det att gå till Myrorna, de har ofta pälsmössor och sånt.

Tränade även position i halterna och apportering. Det senare har jag nu också en massa idéer på hur jag ska bygga upp värdet att komma till utg. pos. med föremål i munnen. Bra träningskompisar är guld!

Fått låna Susan Garretts 2x2 dvd nu så nu ska jag kika på den!

Inga kommentarer: