fredag 19 mars 2010

Valptankar

Jag har ju haft en plan på att skaffa valp till nästa år. Dock bestämde jag mig nyligen att fortsätta på min utbildning till religionsvetare, vilket innebär att jag tar examen till nästa sommar. Då är det ju rätt dumt att skaffa valp då när jag FÖRHOPPNINGSVIS ska få ett heltidsjobb. Det första jag vill göra är ju inte att lämna den hos hundvakt 5 dagar i veckan.. Att skaffa valp när man pluggar som jag gör och har väldigt mycket ledig tid är ju en fördel tycker jag. Därmed har jag istället reviderat mina planer lite och börjar kika på tikar som ska paras i år istället.

Ekonomiskt är det ingen större belastning med en till hund känner jag, Y märks knappt i plånboken. Förutom om det händer något, som att jag nu på måndag ska in med Y för att de ska göra ultraljud på honom för att kolla efter urinsten, uppföljning sen tidigare, eftersom blödande från urinröret inte gett med sig.. Var inte UVI och prostatan är ju minimal. Lite nervöst, jag hoppas att det inte är något allvarligt. Y hälsar att han lider mest av att matte håller på och pillar honom på snoppen när han blöder för att se om han har något sår eller skräp där. Matte har lärt sig att Y kan dra upp snoppen långt upp i buken när de inte vill samarbeta...

4 kommentarer:

Per T sa...

Vad spännande! Vad blir det för ras? Att plugga å ha hund tycker jag var perfekt, nu jobbar ju jag men då pluggar sambon istället.

Föresten, det där med snoppen lät ju förövrigt rätt praktiskt...

Anonym sa...

Kul med valp!!! :)

Hoppas att det inte är något med Y!

/kikki

Ida Eklöf sa...

Per: jag kikar efter en mellanpudel. :)

Ida Eklöf sa...

Kikki: Nej, ingen av uppfödarna jag kikar på är framme vid y-kullen ännu ;) Fast J är ju värre, det uttalas ju jååda :P