lördag 20 mars 2010

Tulpanhund.


Vi gav mamma ett besök på tulpanutställning i födelsedagspresent, jag och mina systrar. Tanken var att Yoda skulle få sitta snällt i bilen när vi var där, men hundar var välkomna in så dagens aktivering av hund har varit att gå på tulpanutställning. Han tyckte det var sådär, han fick ju varken äta eller kissa på tulpanerna. Inte heller gräva eller gå i jord, gräs och mossa. Eller hälsa på alla människor där. Däremot så fick han en hel del nyttig träning i att vara stilla medan matte tittade på en massa tulpaner.. Sen gick vi en promenad i solskenet och njöt lite extra, och åt morotssoppa. Blomutställning kanske inte är det vanligaste sättet att aktivera sin hund på.. Blev en hel del hundmöten också.

På en parkering i närheten tränade de något med hundar. TROR det gick ut på att de skulle kasta en frisbee och hunden skulle hämta den. Dock rådde de viss meningsskiljaktighet mellan hund och förare NÄR frisbeen skulle returneras om vi säger så. Ärevarv runt hela parken passade en liten retriverfröken utmärkt. ;) Min mamma är så rolig, hon tittade lite på dem och konstaterade att "så där säger du ju att man inte ska göra Ida." och syftade på att de ropade på hunden konstant i 2 minuter utan andningspaus.. För att när hunden kommer tillbaka berömma massor. Inget fel där. Förutom att de fortsatte med detta gång efter gång efter gång.. *skrattar* Förklarade då att alla tränar olika och att jag skulle lägga upp det på lite annat vis. Min hund kommer iofs inte tillbaka med föremål, han droppar dem på vägen.. ;)

Klicka här för att se bilderna från besöket, som är postat i min "människoblogg". :)

Inga kommentarer: