tisdag 16 mars 2010

Parkeringsträning

Igår eftermiddag tränade jag lite lydnad med Luss och hennes granne M. Vi var lite en liten parkeringen där snön typ smält bort.. Man tager vad man haver! Iaf så fick jag lite kommendering in på plan, lite hjälp med sättanden, samt stränga order om att gå rakt och titta rakt fram! Och när jag gjorde det gick Yoda tydligen perfekt! Ibland är det bra att ha träningskompisar som styr och ställer över en! Eller gastar åt en att man ska sträcka på sig och kolla rakt fram. Jag måste lära mig att gå rakt och titta framåt utan hjälper av skrikande människor.. :D

Lekte en del också, han fick upp lite kamplust efter några lekpass, kul att se! Ska få in flera lekpass varje dag har jag tänkt, även om jag inte tränar något annat just då. Hade med mig hans tält som han fick ligga i när vi pausade. De andra körde väldigt långa pass, så fick verkligen hejda mig själv att inte göra det jag med. Lätt att man flyter in de andras långa pass. Y fick störning av en okänd hund också, som han inte träffat förr, och inte hälsa på nu heller för den delen. Däremot sprang han fram och kollade hennes apportbock i väskan vid ett tillfälle..

Inga kommentarer: