måndag 15 mars 2010

päls och klor!

Det är vår, och det märks i Yodas päls. Han är mjällig och fäller massor! Så mycket som han fäller ur just nu så kan man undra om det finns någon päls kvar när han är klar. Han är ju inte direkt utrustad med enorma mängder päls ;) Men tät är den! Svarta fleecefilten jag plockade ren från garderoben igår är nu täckt med röd pinscherpäls! :P

Kloklippningen har faktiskt blivit värre, har bara hållt i honom och klippt, och han sprattlar och skriker som en stucken gris. Just kloklippningen har jag noll tålamod för, den bara ska funka. Eller, jag klipper och han får sprattla, skrika och hugga i klotången bäst han vill. Att shejpa fram att han ska låta mig hålla i en tass är ok, men så fort han fattar att tången är med i bilden så vägrar han. Och då har jag gett upp. Dvs gjort precis som han vill. Så det har liksom gett honom mer "makt" eller vad man ska kalla det, och han prövar att skrika intensivare och hugga mer i klotången när jag klipper "som vanligt"(dvs hålla fast sprattlande dvärgpinscher och klippa). Dumt av mig att försöka ge mig in på att träna kloklippning när jag inte hade en plan för hur jag skulle göra, och framförallt inte lika lång uthållighet som Y.

Inga kommentarer: