onsdag 20 maj 2009

Värmeutslag?

Idag ligger vi ute i solen i Väsby hos Tomas och gottar oss. Det är härlig att han bor i typ radhus och har en liten tomt man kan hänga på. Så vi ligger här ute i solen efter att jag fixat hans trådlösa inställningar på routern. Dessutom växer det rabarber här så jag har något att smaska på när jag "pluggar". Yoda softar i solen. Fast nyss satte han efter grannens katt framför ögonen på grannarna, och linan tog stopp 10 cm framför katten...

Yoda älskar att ligga i solen. Men efter ett tag får han "bulor" i pälsen, som någon form av värmeutslag. Underligt. Det fick han förut när han låg och pressade sig mot elementet hos mina föräldrar också. Att han får värmeutslag borde få honom att gå undan solen. Men nej, man vänder på sig så man kan sola andra sidan också...

Igår tränade lite lydnad. Börjat göra ställande under baklänges marsch till ställande under framlänges marsch genom att gradvis vrida mig så han kommer rätt, blev tipsad av Anna H om detta och det funkar faktiskt jättebra! Jag hade ens inte tänkt att man kunde göra så. Sen körde vi lite läggande under gång, i fuktigt gräs dessutom. Han har inte fattat grejen med det, han lägger sig men alldeles för sent. Men har ligger "bra", dvs snabbt ned med armbågarna i backen, trots fuktigt gräs!

Inga kommentarer: