lördag 23 maj 2009

Spårtävling i Norrtälje

Torsdagen började med att gå upp klockan fem, för att befinna sig i Norrtälje klockan sju. Vi klarade det med god marginal. Sen kom den eviga väntan på allt som är standard vid spårtävlingar, jag är glad att det inte är jag som tävlar och förstår verkligen nervositeten i att sitta och vänta större delen av dagen över att få starta. Först ska man vänta på lottningen om vilken ordning man ska starta i, sen ska man vänta tills det är sin tur att gå ut i spåret. Efter spåret är det en väntan på när det ska bli uppletande. Efter uppletandet kommer väntan på att man ska gå ut i lydnaden. Och efter det kommer väntan på prisutdelning och resultat!

Jag tycker det gick bra för Chillie, även om hon var grymt seg på grund av lite hormoner(skendräktig antagligen). Spårupptaget fick hon rätt mycket stöd av Luss från, och fick därför 7 poäng på det, samt missa två pinnar. Uppletet såg jag inte men Luss var inte nöjd. Lydnaden var blandad, en del delar saknade fart pga Chillies seghet pga hormoner.

Yoda var med hela dagen och såg det som sin uppgift att skälla på alla äckliga hundar som fanns där. Då menar jag ALLA! Och eftersom detta var en rätt stor tävling så var det en MASSA hundar man kunde skälla på. Muppa sig med allt ungefär. Även människor som hade äckliga hundar. Han behöver komma ut mer på sådana där äckliga ställen med schäfrar(dvs brukshundsklubbar) och lära sig att inte bry sig så mycket. För vår plan är tävla lite, och då kan man inte hålla på att skälla på alla hundar hela tiden... Så vi har något att jobba på!

5 kommentarer:

Anna-Karin sa...

Vad skoj, var någonstans i Norrtälje var tävlingen?

Ida Eklöf sa...

Tävlingen var på roslagens bhk, spåren var i en skog lite söder om stan om jag förstod rätt när jag körde. :)

Anna-Karin sa...

Ok, du var du väldigt nära där jag bor det tar ca 10-15 min att gå till klubben för mig.
Spåren var kanske på Mellingeholm de brukar vara där ibland vet jag.

Du kan väl ställa ut Yoda På deras utst. som är den 13 juni det är förlängd anm.tid.tid till den 1 juni, nu när du hittar haha.

Ida Eklöf sa...

Yoda är ju kastrerad, innan det krypt. Så tror jag skippar det, studentekonomin har inte riktigt plats för sådana utsvävningar för tillfället. :) Ska du ställa dina tjejer där?

Anna-Karin sa...

Javisst ja glömde att han var kastrerad. Ja jag ska ställa både tjejerna, tänkte jag kunde gynna klubben. Diva är ju inte så där road direkt och Lova gillar fortfarande inte bordet men men...Heidi ska ställa Rocky också.