lördag 23 maj 2009

Att vara vakt åt en tollare

Jag som är van med en liten korthårshund som mest sover inomhus är denna helg vakt åt Sandras tollare Bacardi. Han är till att börja med både större och hårigare. Sen har han under senaste dygnet hittat MASSOR med saker hemma hos mig som jag typ inte visste var jag hade dem. Pennor och sånt som åkt in under soffan iaf. Han är en riktig sakletare!

Nu är det lugnt här när min T har åkt hem. Han har väl inte riktigt samma förmåga att ignorera orolig vankande hund som jag, utan uppmärksammar honom en hel del, vilket leder till att han vankar, pillar och piper ännu mer.. Jag får nog träna honom lite på det. Vi har ju inte riktigt samma syn på hund heller, eller hundträning. Mer det att jag tycker träning är en rolig grej, och han tycker det är något jobbigt men kanske nödvändigt för att man ska stå ut med hunden.

Inga kommentarer: