tisdag 12 maj 2009

bakdelskontrollsfilm

På förmiddagen var vi ute och på rask skogspromenad där jag även prövade på att köra 3 uppletandekorridorer åt Yoda. De blev ca 5-10 meter djupa, med föremålet 2 meter från änden av korridoren. Första korridoren sprang han ut, slog och hitta föremålet. De två andra så sprang han förbi det, sen tillbaka till mig, skickade igen och då sökte han av och hittade det efter att ha vimsat lite. Kul att se hur han jobbar med nosen. Han kom ända in med föremålet en gång, de andra släpper han det en halvmeter ifrån mig. Vi har inte tränat så långt i apportering, så det är ju inte speciellt konstigt.

Nu på eftermiddagen har vi tränat både bakdelskontroll och hakan i backen på olika underlag. Nu kan han även ha hakan i backen på golvet, istället för på min mjuka ryamatta. Filmen är dock bara på klossträningen, för jag orkade inte hitta ett bättre ställe att placera datorn på för bra vinkel på honom.

Inga kommentarer: