lördag 3 juli 2010

agilty på SSBK

Dåligt med blogguppdateringar, jag har börjat jobba heltid över sommaren och blir inte lika mycket datortid där, framförallt när det inte som på förra jobbet fanns en dator i fikarummet ;)

Iaf så tränade vi agility på SSBK förra veckan jag, Malin, Kickan, Angelica och Cecilia. Det gick rätt bra för mig och Yoda, han hade fint driv och tog belöningen bra och stack inte iväg sååå mycket. Han gillade sitt klet(torrfoder uppblött i blod..) i tuben och kampade iaf lite.

Det tråkiga med att träna där var att en dam med bruksschäfer "tränade" på planen bredvid, och slog mer än hon belönade vad vi kunde se från vårt håll. Kickan orkade inte se på eländet och sade ifrån, en mer utförlig beskrivning om vad som hände och sades finns på hennes blogg. Tydligen är det inte så ovanligt att folk "tränar" på detta vis där när jag hört mig omkring, och det är första gången jag är på denna klubb. Jag brukar inte bli så upprörd över hur andra tränar, men i det här fallet så tog det bort mycket av min träningsmotivation. När människor hela tiden behandlar sin hund orättvist i träningen är inte alls kul, framförallt inte när man ser att hunden tar illa åt sig av förarens handlingar/ord. Det kanske fungerar att träna så, men det känns inte rätt.

En riktigt mysig upplevelse utanför träningen var att Cecilia hade med sig sin lilla dvärgpinschervalp Biba. Det är något speciellt med dvärgpinschervalpar, jag kan inte motstå dem. Att hon påminde om Crux som valp gjorde inte saken bättre, saknaden av henne är just nu väldigt stor.. Men hon har det bra i sitt nya hem, och har säkert gått vidare och klarar sig toppen. Bara jag som är lite sentimental. Biba var iaf supersöt, hon luktade valp i munnen, bet samtidigt som hon pussades och hade massa extra hud ;)

1 kommentar:

Jeppsson sa...

Bra att ni sa ifrån. Angående tentorna så skämtade vi om att bara ha flervals-tentor med kryss nästa år på kursen... Nackdelen är ju att det inte är så pedagogiskt, men OJ vad skönt när man ska rätta och betygssätta!