lördag 24 juli 2010

Problemlokalisering

Lydnadsträningen har hamnat lite på efterkälken när jag fått upp ögonen för agility, tills idag då jag bestämde mig för att lokalisera lite problem angående fotposition. Och problem har vi;
- sätter sig för långt fram i ingångarna.
- hamnar snett eller långt ut i ingångarna.
- hamnar för långt fram i halterna.

Försöker lokalisera var vi ska börja för att få till dem. Lite ingångar på klossar kommer jag använda mig av. Det kanske kan förbättra ett annat problem; han har ofta höger tass i bra nivån gentemot mig i halterna, men vänster fram glider ut väldigt långt. Han vrider även huvudet mot mig, vilket kan bidra med att tassen följer med. Här vet jag inte riktigt hur jag ska börja, för han sitter med den tassen fram ofta annars också. Jag skulle gärna vilja shejpa till tassarna med parallella, för jag tror det kan hjälpa honom att sitta rakt.. För om han sitter snett så sitter han ju inte rakt..

Inga kommentarer: