måndag 7 juni 2010

Svacka och nyttigt träningsgodis

Händer inte mycket på träningsfronten just nu, trots att jag har massor med tid så har jag ingen motivation till hundträning för tillfället. Yoda får nöja sig med att vara med och sådär, vilket han gör! Idag åkte vi till exempel till Farsta för att köpa mer veterinärfoder åt honom. Köpte även burkvarianten av fodret, att ha som träningsgodis! Den hade en väldigt bra konsistens, väldigt fast och påminde typ om hot-dogs i konsistensen. Så vi ska väl inviga det nya gottat med lite shejping ikväll. Jag har tänkt att sätta kommando på ett beteende jag shejpat ett tag.. Det är något jag är väldigt dålig på.

Passade på att väga honom också; hela 5,8 kg! Innan vi började med nya maten så vägde han 5,6 kg. 2 hekto är inte så mycket, men på en så liten hund så gör de skillnad. Han har ändrat kroppsform lite och fått mindre midja sen foderbytet och jag tycker han ser pluffsigare ut, men revbenen känns fortfarande bra och han ser inte tjock ut i andras ögon.

1 kommentar:

Angelica sa...

Det är bara att låna på :)