onsdag 16 juni 2010

Mer agility!

Igår tränade jag och Angelica i Visättra innan jag drog till jobbet. Jag experimenterade lite med belöningsplaceringar efter hopphinder och kontaktfälten. Yoda kändes väldigt bra igår, väldigt sansad! Kan bero på att det var gassande sol så han orkade nog inte fnatta runt så mycket. Eftersom han erbjuder ungefär 10 beteenden per sekund i vanliga fall så tycker jag det är lite skönt att träna honom när han är lite trött faktiskt.. Men bara ibland. Han är väldigt rolig när han är en riktig Spralleman!

Jag känner verkligen att vår lek har utvecklats, igår lekte vi rätt mycket som belöning och Yoda sprang till och med och snodde leksaker ur väskan och ville kampa! Massor med kampljud hade han för sig också, roligt roligt! Treat tuggen jag köpt har verkligen stigit i värde hos honom! :D

Inga kommentarer: