söndag 21 februari 2010

Lång helg.

Varit en lång helg för mig och matte. I fredags kom Chillie och Luss hit, våra mattar hade tänkt att gå en lååång promenad men vi hundar protesterade prompt mot sådana dumheter! Vi satt i soffan och åt chips istället medan människorna bara babblade och babblade. Inte en lugn stund! Till slut så var det dags att sova, då hade jag blängt på dem länge och väl.. Luss och Chillie sov här, så jag fick sova uppe hos matte, det var bra!

Nästa dag en stund efter de åkt hem så skulle vi åka tåg ut till väsby för att träffa T. Matte och han skulle tydligen byta grejer. Människor har konstiga saker för sig, byta saker och sånt, framförallt små metallbitar till dörrar. Fast de är bra att ha, annars kommer man inte in och då får man stå ute och frysa. Sen skulle vi åka hem. T var snäll och gav mig mat och matte gröt innan så vi skulle orka med kylan. Vi blir tydligen griniga när vi har tomma magar. Vi åkte buss och sen satt vi och väntade på tåget. LÄNGE. Det kom inget tåg, och människor verkade sura och det var svinkallt. Till sist fick jag ligga innanför mattes jacka. Matte var också sur, men mest trött och less tror jag. Det blir man lätt när man fryser! Hon knappade en massa på telefonen, sen lämna hon mig utanför pressbyrån och köpte saker jag inte fick äta, sen åkte vi till T igen. Och åt popcorn och sov.

Idag skulle vi åka ännu mer tåg. Och kallt var det! Tågen verkar inte tåla kyla, för de går inte då. Vi åkte hem, matte bytte väska och sen åkte vi igen. Hon brydde sig ens inte om att klä av och på mig, för vi var hemma så kort. Sen åkte vi tåg, och satt på centralen och frös i 40 min i väntan på nästa tåg. Till slut kom vi dit vi skulle, och gick en promenad, mötte en äcklig collie och sen när vi var framme så var det två läskiga barn där som tydligen är mattes kusiner.

Mattes kusiner var lite obehagliga. De är tydligen 4 och 6 år gamla, och de låter väldigt mycket samt rör sig väldigt fort. Det skulle aldrig jag göra, springa runt fort och låta samtidigt! De byggde torn av plastbitar som hela tiden ramlade i golvet, rätt korkat faktiskt. Fast de matade mig med lite korv också. Dessutom verkar mattes moster inte ha någon dammsugare, för det fanns MASSOR med mat på golvet åt mig, torra makaroner och andra smulor. Barnen var dock märkliga, de sprang när man gjorde lekinviter och skällde. De verkade rädda. Jag var också rädd ibland, för de var inte så bra på mitt hundspråk, utan stirrade konstigt på mig.

Sen åkte vi hem, äntligen! Det tog också lång tid. Vi satt i älvsjö och frös denna gång. Då stoppade matte ned mig i sin ryggsäck där jag låg och sov tills vi klev av tåget i flemingsberg, då tyckte hon jag skulle gå hem, det tyckte inte jag. Jag kan nog bli en väskhund, iaf när det är så här oförskämt kallt ute!

1 kommentar:

Malin & Ella sa...

Fy 17! Jag är mycket glad över att jag kunde undvika kollektivtrafiken hela helgen...