fredag 5 februari 2010

busfilm

Hundarna har börjat njuta mer av varandras sällskap, eller rättare sagt Yoda har börjat tolererar Sonyas sällskap bättre. Häromdagen lekte de faktiskt lite, mer än de gjort förut, fast bara skett en gång till sen dess iofs ;) jag passade på att filma den ovanliga händelser med min kassa mobilkamera.


Igår ägna jag mig åt att ansa Sonya också. Kan stå i timmar och pyssla med pudelpäls, det får mig att fundera på mina tankar på att bli hundfrisör förut.. Fast det kanske räcker med att ha en egen hund som behöver friseras i framtiden, även om någon kurs skulle vara roligt! Sonya stod och sov hela tiden, och dregglade lite smått. Blev kortare på benen för att slippa en del av snöbollarna och slasket som fastnar. Sen prövade jag hur bra det går att föna pudelpäls med min fön, faktiskt rätt bra, fast hon har ju bara några cm päls, kanske värre om den är längre..

De är verkligen kontraster, Yoda framstår som en liten illbatting i jämförelse. Han bara flänger runt okontrollerat i kopplet och håller på, märks mer när man går med en hund som har tassarna mer på marken än i luften..

Inga kommentarer: