onsdag 10 mars 2010

inomhusträning och skidåkning!

I måndags var vi och tränade i inomhushallen i Riksten. Jag fokuserade på att shejpa lek, köra mkt omvänt lockande och försöka fokusera på lugna saker. Gick sådär, han vet vad som brukar hända där, nämligen slalomträning, och även om det inte fanns något slalom så skulle man säkert köra något annat fartfyllt. Han låg iaf rätt ok i buren för det mesta utan för mycket ljud. Har börjat skriva ihop anteckningarna från kursen i helgen, men har inte så mycket tid över för sånt roligt..

Idag tog jag fram skidorna jag fick med mig hem i söndags och vi begav oss ut. Att jag är mör i kroppen är en underdrift, men det var skönt! Graciös som ett kylskåp är jag såklart, ramlade troligen 10 ggr, och då åkte jag på PLAN mark... Yodas insats bestod av att hålla sig bakom mig, så långt bort från flaxande stavar och skidor som möjligt. Dessutom behöver man inte gå i otrampad snö i onödan heller... En sträcka ville han dock fram och fick springa före ca 50 m innan han tröttnade och ville gå bakom igen. Men han smådrog lite den sträckan och jag filmade såklart det otroliga!

Inga kommentarer: