söndag 7 februari 2010

Söndagsträning

Det är ju inte så kallt längre och såg från tåget ut som att parkeringen vid stationen var rätt bra plogad, så begav oss dit ned idag. Gick iaf bra att träna där bilarna kört och var inte så moddigt.

Först körde jag lite uthållighetsträning med Yoda, iaf ett försök till det. Baklängesmarsh med kontakt. Utan att ställa sig eller lägga sig, och förbi doftfläckar. Och förbi en liten stängd skål med färskfoder, utan skålvakt vågar jag inget annat kan jag säga.. Vi behöver träna mer på sådant, att han ska välja mig framför skål med gotta. Och framför doftfläckar ute. Och framför det mesta faktiskt, vi har rätt dåliga promenader när Yoda anser att det mesta är bättre än mig..

Körde även en del fritt följ samt massa kampbelöningar, gick bra, han var taggad på kampen! Eftersom jag hade med Sonya busade jag lite med henne i pauserna och väntade ut en tyst dvärgpinscher innan han fick köra igen.

Yoda kan däremot hälsa att han är trött på pudeln. Hon tacklade omkull honom två gånger idag, varvid han var rätt sur om vi säger så. Sen så lekte jag ju med henne när han satt uppbunden. Det var inte roligt, och det talade han om högt och tydligt. Sen så åt han upp hans älskade kaninskinn också. Mitt fel, för det är en rätt liten bit päls på kamptrasan, men lagom stor att den inte ska vara lätt att svälja för en dvärgpinscher. En storpudel är större, och svalde den lätt efter att ha slitit loss den från trasan. Ingen fara, jag har mer skinn, och biten är såpass liten att den inte bör utgöra ngn fara för henne. Yoda är däremot måttligt imponerad av det hela.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Både Yoda och Ella har det jobbigt nu med besvärliga gästhundar :) Förstår att han blev sur när han får sin favvoleksak uppäten.

Malin sa...

Ja, Ella förstår precis hur Yoda känner sig - hon har visserligen inte blivit omkullsprungen eller fått några egentliga värdesaker uppätna, men har fått stå ut med att DELA SOFFAN med en "stor svart kluns" (obs! hennes ordval, inte mitt).

Anonym sa...

Ooops, borde kanske ha skkriviit med pa listan att hon gillar skinn-grejjer = mums. Sorry!

Saknar henne sa mycket nu! Snart bar det ivag hemat...

-kikki