tisdag 8 september 2009

R.I.P lilla fågel


Igår när vi var ute hittade jag en liten undulat på parkeringen, som jag lyckades fånga in. Den var såpass medtagen att jag kunde fånga den med bara händerna. En bedårande liten varelse, fåglar fascinerar mig, de är så vackra och så sköra. Satt upp lappar i området, lagt ut att jag hittat den på en del fågelforum. Igår kväll låg jag och funderade på vad som skulle hända om ingen hörde av sig, om jag skulle ha kvar den eller ej. Vad hon skulle få heta. Nu behöver jag inte fundera mer på det, för i morse hittade jag den lilla tjejen kall och stel på rygg, helt död. :´( Kan inte sluta tänka på om jag kunde ha gjort mer för henne, om jag gjort något fel, om jag kunde gjort mer. Erbjöd mat och vatten, vilket är helt orört. Hon satt och sov med huvudet under vingen hela kvällen igår, och dog väl i värme och trygghet, och inte ute i en buske under natten, eller att bli jagad och dödad av en katt. Vill tro att jag gjort något bra iaf.

Ge mig en krita när marken ger vika, jag vill fortsätta skrika.

2 kommentarer:

Dvärghundspossen sa...

Så sorgligt. Men som du säger, hon dog iaf i en trygg och ombonad miljö, hon slapp ha skräck och panik under sin sista dag i livet.

Anonym sa...

Stackars lilla pippi. Du gjorde vad du kunde i alla fall.